Noord Thailand

1 juni 2018 - Sukhothai, Thailand

Nog heel even en dan zitten we op de eilanden in het zuiden van Thailand. Het noorden en de binnenlanden waren erg mooi. Maar door de hitte zijn de meeste activiteiten niet te doen. Ook regent het veel, wat af en toe toch wel jammer is. Maar we hebben wel weer 2 vette weken gehad. Omdat Thailand een stuk duurder is dan de andere landen waar we zijn geweest moeten we een beetje op ons budget letten. Daarom eten we nu iedere avond op de markt. Dat kan waarschijnlijk nergens anders ter wereld beter dan in Thailand. Er zijn overal markten waar je letterlijk alles kunt eten. En ze hebben nog livemuziek ook!

In Chiang Mai hebben we een scooter gehuurd waarmee we 400 km hebben gereden. We zijn naar het hippiedorpje Pai gereden. Een gezellig dorpje in een prachtige vallei. De weg er naartoe telt meer dan 700 bochten en gaat 2km de hoogte in. Dit was op de terugweg minder leuk omdat het non-stop regende. En we zijn over slang nummer 3 gereden. Dat gaf duidelijk slechte karma want toen we bijna terug bij ons hotel waren begaf de achterband het.

We hebben even uitgerekent dat we nu ongeveer 5000km hebben gereist in 230 uur met bus, trein en boot. Dat geeft een gemiddelde van iets meer dan 20km per uur, niet zo best dus.

We zitten nu in Sukhothai, de oude hoofdstad van Thailand. Het historische centrum lijkt een beetje op Angkor. De komende 2 dagen reizen we helemaal naar het zuiden naar het eerste tropischparadijselijkeilandje Ko Tao.

1. Marion:
    1 juni 2018
    Nou gelukkig hebben jullie de tijd, met 20km/u gaat t nog wel ff duren:p, toch wat meer gas geven op die scooters! En wat kattenplaatjes zie ik; missen jullie daisy toch een beetje;)? Goede reis naar t zuiden!
  2. Nadi:
    2 juni 2018
    @Marion, we missed Daisy heel erg.
    Maar in Thailand hebben ze veel huisdieren waar ze goed voor zorgen, dus daar kunnen we lekker mee knuffelen.
  3. Jannie:
    3 juni 2018
    Waarom zou je sneller willen/een hoger aantal km/uur willen....is toch heerlijk relaxed zo? Goede reis verder en lekker eten😋