Bijna thuis

3 december 2018 - Cairns, Australië

Ondertussen zijn we alweer meer dan een week in Cairns. We hebben Bessie verkocht, iets sneller dan verwacht. Om toch nog wat te kunnen zien hebben we een schattig autootje gehuurd en zijn we nog verder naar het noorden gereden. Bij Kuranda heb ik eindelijk geknuffeld met een koala! De weg loopt langs de prachtige kust met witte stranden en regenwoud. Op een gegeven moment moesten we met de veerboot een rivier oversteken, waar we ook nog een krokodillentour hebben gedaan. Na de rivier was het alleen maar jungle en strand. Er leven wel mensen, maar heel primitief. Het was er heel erg mooi! Bij cape tribulation stopt de verharde weg, dus verder konden we niet komen.

De afgelopen tijd hebben we natuurlijk veel stranden gezien aan de oostkust. Daar zijn we bij veel leuke plekjes geweest. De oostkust is erg toeristisch en er is van alles te doen. De stranden zijn wel mooi, alleen je kunt bijna nergens zwemmen vanwege alle ellende die in de zee zit. Daarom hebben veel plaatsen een lagune in het centrum, dikke prima! Tot vrijdag zullen we hier in Cairns nog veel gebruik van maken. Het is namelijk bloody hot, vorige week 43 graden. Gelukkig hangt de kerstversiering overal al gezellig te knipperen. Vanaf vrijdag gaan we Singapore in een paar dagen verkennen en daarna vliegen we naar huis!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sigrid de Vries:
    3 december 2018
    Nog heerlijk genieten daar!! Ziet er weer prachtig uit! Zo leuk de foto samen met de koala😍 tot gauw!