denham to esperance

17 oktober 2018 - Esperance, Australië

We zijn zo ongeveer langs de hele westkust gereden. Veel ruige kliffen met mooie uitzichten gezien. De zee is koud maar wel erg mooi. Naast de walvissen, haaien en roggen hebben we bij Monkey Mia ook nog dolfijnen van heel dicht bij gezien. En in de buurt van Perth hebben we een bezoek gebracht aan pinguineiland. Daar leven de kleinste pinguins van de wereld, ZO SCHATTIG! Er zaten ook nog duizenden andere zeevogels, die daar allemaal een nestje hebben. Perth is een mooie stad, maar niet zo veel aan als je geen geld hebt. Dus wij zaten 30km verderop in Fremantle op een camping. Dat was kandidaatwoonplaats nummer 1. Aan zee, super schattige huisjes en een gezellig centrum. Daarna zijn we de bossen in gegaan. Het landschap veranderde in heuvelachtig met veel groen, plantages, boerderijen, wijngaarden en hele hoge bomen. In het bos kamperen vinden we heel leuk! Lekker fikkie stoken en door het bos banjeren. De papegaaien vonden het ook leuk dat wij er waren. Die klommen zo op tafel en in de nek van Steef. De afgelopen week hebben we vooral veel getourd door het mooie landschap. Af en toe werden we verjaagd door de kou en de regen. Het moet hier nog zomer worden, dus nog even geduld. Bij Stirling range hebben we een berg van 1100 meter beklommen. Steef heeft nog steeds spierpijn in zijn kuiten. We zijn ons nu in Esperance aan het voorbereiden op de grote oversteek naar Adelaide. Dat wordt waarschijnlijk 3 dagen rijden voordat we weer in de bewoonde wereld zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willie:
    18 oktober 2018
    Klinkt relaxed allemaal! En vette pica's op die berg zeg!
    Wat is "kandidaatwoonplaats"?
  2. Rachel:
    18 oktober 2018
    Gave foto’s weer hoor! Die pinguïns zijn zoooo schattig! Die hebben wij toen ook gezien, maar ze stonken wel😷 Lekker verder genieten! Dikke kus
  3. Sigrid de Vries:
    18 oktober 2018
    Prachtig om ook elke X een stukje van jullie reis te zien! Hopelijk komt de zomer snel weer terug! Succes met de lange trip❤️
  4. Nieck:
    20 oktober 2018
    Ziet er goed uit hoor! Herkenbaar en zou zo weer terug willen! Veel plezier daar.
  5. Jannie:
    20 oktober 2018
    Mooi, mooi, mooi. Plaatsen om nooit weer weg te gaan? Goede reis verder en we horen graag weer van jullie.