Laos

23 mei 2018 - Chiang Rai, Thailand

Dat was kort maar krachtig! In 2 weken hebben we een groot deel van Laos gezien en nu zijn we alweer in Thailand. We begonnen in Vientiane, wat de hoofdstad van het land is. Dan verwacht je een grote drukke stad, zelfs voor een dunbevolkt land als Laos. Niks daarvan, er gebeurt net zo weinig als in Zwolle. In Vang Vieng zou het eerder altijd een chaos zijn omdat er honderden backpackers per dag kwamen tuben en zuipen. Dat mag nu niet meer, dus we hadden de rivier voor onszelf. De dag dat we aankwamen dachten we dat de oorlog uitgebroken was. Er werden (volgens Steef) kruisrakketen de lucht in geschoten. Dit bleek normaal te zijn ivm het rocketfestival, ter ere van het begin van het regenseizoen, NATUURLIJK. Vang Vieng ligt in een hele mooie omgeving aan de rivier en tussen de bergen. De weg naar Luang Prabang ging dwars door de bergen heen. Vet mooi, maar als je wagenziek bent moet je je pilletjes wel even slikken. Luang Prabang is een goed bewaarde oude stad met veel prachtige tempels. De sfeer en de restaurants waren hier heel erg fijn! Weer is hier de Franse invloed goed te zien en te proeven. Op 30 km van de stad was de mooiste waterval die we tot nu toe hebben gezien. Verschillende lagen met turquoise water verstopt in de jungle. Hier kan je zwemmen en een gratis dokter fish behandeling krijgen (van die visjes die je ook in de sauna hebt, maar dan in het wild). Vanaf Luang Prabang hebben we de slowboat naar de grens van Thailand gepakt. In 2 dagen voer deze ons over de Mekong langs prachtige landschappen en onbereikbare dorpjes. Dit is de aller mooiste en relaxte manier van reizen.

Nu dus weer maximaal genieten van de Thaise keuken en op zoek naar een zwembad want het is hier echt absurd warm (dan moet je niet in het regenseizoen naar Thailand gaan).

1. Wilma Hoksbergen:
    23 mei 2018
    Prachtig! wat een reis...hartelijke groet..😘
  2. Teun:
    23 mei 2018
    Ziet er weer prachtig uit! :D
    Eng van die raketten, lekker nuttig ook
  3. Tim:
    23 mei 2018
    "er gebeurt net zo weinig als in Zwolle" mind you: er gebeurt heel veel in Zwolle hè ;-) ;-) ;-)

Tof om te lezen jongens! Keep it coming
  4. Ernst Bosch:
    +1 voor @TimPleysier :)

Ziet er weer top uit! Wat een heerlijke reis maken jullie, benieuwd naar het vervolg!