strand & jungle

14 juli 2018 - Koh Lanta, Thailand

Koh Lanta heeft nog maar weinig toeristen, veel groen, lange stranden vol met plastic, kleine ongerepte baaitjes, gezellige houten barretjes op het strand, goedkope resorts omdat het laagseizoen is, een animal welfare waar je met honden en katten kunt knuffelen, mooie uitzichten, grote hagedissen en gemene apen. We vermaken ons hier prima als het tenminste droog is. We hebben een paar dagen pech gehad met heel erg veel regen, maar nu gaat het beter. Het leven is fijn met een boekje op het strand of aan het zwembad. Maar we zijn ook op reis om avonturen te beleven. En dat kan hier ook! Ik ben namelijk aangevallen door een AAP. Ik had een lekkere cornetto met aardbei gehaald en net uit de verpakking gehaald. Toen er opeens een aap heel agressief op mij af kwam rennen. Ik kon nog net op tijd het ijsje weggooien. Daarmee klom de aap vlug de boom in. Dan maar geen ijsje...

Ook in Khoa Sok national park hebben we avonturen beleefd. We hebben stiekem zonder gids door de jungle gelopen. Daar zagen we allerlei, minder agressieve, apen, een spin groter dan mijn hand en een zwarte schorpioen! We sliepen in een half open jungalow waar dus ook van alles naar binnen kon. En we hebben een tour van 2 dagen op het meer gedaan. Dat was 1 van de hoogtepunten van onze reis. Met een longtailbootje voeren we over het meer dat omringd is door hoge kalksteenrotsen. In de stromende regen hebben een waterval beklommen. En we sliepen in een drijvend hutje op het meer. 'S ochtends konden we vanuit ons bed zo het warme heldere water in springen.

Maandag is Steef jarig en nadat we dat hebben gevierd gaan we naar Maleisie.

1. Jos De Wacht:
    Weer geweldig schatten.
    Stefan alvast gefeliciteerd!
  2. Teun:
    Zo wat vet zeg!!
  3. Sigrid de Vries:
    14 juli 2018
    Mooie avonturen!! Af en toe wat spannends hoort er idd bij😀 had je me gister niet verteld😉 veel plezier maandag en geniet van je stuk vlees Steef! Liefs
  4. Jannie:
    14 juli 2018
    Fijn weer een verslag van jullie te lezen en te genieten van de bijbehorende foto's. Alvast van harte gefeliciteerd Stefan. Maak er samen een onvergetelijke dag van. Lfs. mam en pap
  5. Ineke:
    14 juli 2018
    Wat een heerlijke foto's het genieten straalt er van af!!Fijne verjaardag en lekker blijven genieten :) lfs en grtz
  6. Tim & Anne:
    16 juli 2018