Eerste week

31 januari 2018 - Ko Chang, Thailand

Hoi!

Even een korte update!  Voor beeldende ondersteuning check de foto's.

Thailand is erg fijn! Het is lekker weer, het eten is heerlijk, de mensen zijn aardig en behulpzaam, de natuur is prachtig en alles is goedkoop. Wat wil je nog meer? De eerste dagen hebben we doorgebracht in Bangkok, oftewel Bangksmog. Dat is zeg maar Kampala x 10. We vonden het een indrukwekkende stad, maar 2 dagen vonden we genoeg. Daarom zijn we naar een eilandje op 4 uurtjes rijden vanaf Bangkok gegaan. Ko Samet is een klein eilandje, waar blijkbaar in de weekenden half Bangkok naartoe trekt. Het dorpje met strand was een soort van Salou. Maar er waren gelukkig ook mooie en minder hysterische plekken. We hebben prima kunnen uitrusten en een mooie tour met een scooter gemaakt.

Maandag zijn we naar het volgende eiland vertrokken. Het vervoer in Thailand is trouwens allemaal dik voor elkaar. Ze zijn goed ingesteld op het toerisme en alle busjes zijn voorzien van airco. Koh Chang is een stuk groter dan Samet. Je hebt bijna niet het gevoel dat je op een eiland zit. Maar de stranden zijn prachtig en de sfeer is erg relaxt. Het is wel ontzettend toeristisch. Ons huisje staat toevallig midden in het centrum van lonely beach (waar je nooit alleen bent en geen strand is) ,waar de muziek de hele nacht door gaat. Er is wel een chill strand op 10 minuten lopen. We hebben gesnorkeld, dat was heel erg mooi! De komende week gaan we de andere kant van dit eiland bekijken en varen we door naar Koh Kut, wat erg mooi moet zijn.

We hebben het heel leuk samen op wat gesnotter en verbrande ledematen na.