Van Mui Ne naar Hue

20 april 2018 - Hue, Vietnam

Hoi!

Dit weekend zijn we alweer 3 maanden op reis. En we hebben 5 jaar verkering!

De afgelopen weken zijn heel snel gegaan nu we zien dat het vorige reisverslag op 1 april geschreven is. We hebben het ook erg druk gehad. We hebben Nha Trang gezien, waar niet echt veel te zien was behalve het Vietnamese Disneyland. We hebben een paar dagen nog minder uitgevoerd dan normaal in Quy Nhon. We zaten op 1 van de mooiste plekjes tot nu toe. In een privebaai omgeven door rotsen met uitzicht op de zee die 's avonds vol ligt met honderden lampjes voor de vissers. Dit was zo indrukwekkend dat we de eerste avond vergaten om een foto te maken. De dagen daarna stormde het en bleven de lampjes uit.. Van Quy Nhon gingen we met de bus naar Hoi An. Als je een busrit hebt van 8 uur is het heel fijn als de busmedewerkers efficient te werk gaan, zodat het een beetje opschiet. Maar in Vietnam slaan ze daarin een beetje door. Hier zijn ze vaak gewoon agressief en onbeschoft als het om in en uitstappen gaat. Zo werden wij bij Hoi An met onze backpacks midden op de snelweg gepleurd en reden ze hard weg. Maar Hoi An was heel erg mooi, vooral de oude stad (wat wel extreem toeristisch is) en het strand. We hebben er dus maar een paar dagen aan vast geplakt om wat langer te kunnen relaxen op het strand. Tussendoor hebben we ook nog wat culturele uitstapjes gedaan, zie foto's. Na Hoi An gingen we verder naar Hue. Naast de indrukwekkende culturele bezienswaardigheden hebben we een verlaten waterpark bezocht. Dit park is 4 jaar geleden verlaten en nu al grotendeels overgenomen door de jungle. Heel vet en een beetje creepy.

Een verontrustend ding is dat we in 3 maanden tijd 20 keer op een scooter hebben gezeten en dat we nu al 2 keer over een slang heen gereden zijn. Dat is niet zo goed voor de statistieken.

Vietnam wordt nog steeds mooier en iedere plek waar we komen is weer totaal verschillend. Het eten wordt ook steeds lekkerder hoe meer we naar het noorden reizen.

De volgende stop is Phong Nha national park, waar we onder andere de paradise cave gaan bezoeken. Om ons jubileum te vieren zitten we in een wat luxer hotel. Leuk feitje is dat Samuel L. Jackson daar ook heeft gezeten tijdens de opnames van de film Kong.

Dat was het voor nu. Check de foto's en video's!

1. Leonie:
    20 april 2018
    Leuk verhaaltje weer! Zo krijg ik alleen wel heimwee naar Vietnam. Geniet van het lekkere eten daar! Als je op weg gaat naar Hanoi, dan is het leuk om eerst in ninh bin te stoppen.
  2. Nadi:
    20 april 2018
    Dankjewel Leonie! Ninh Bin stond al in de planning. Heb trouwens ook nog een bijpassend citroenhemd gekocht, heeft Nova die ook? Anders neem ik er 1 voor haar mee. Groetjes!
  3. Sigrid de Vries:
    20 april 2018
    Wat weer een prachtige foto’s! Zonde v.h mooie waterpark....
    Geniet van jullie jubileum❤️
  4. Jannie:
    21 april 2018
    Gefeliciteerd met jullie 5-jarig jubileum en zo te horen hebben jullie het nog heel goed samen. Prachtige foto's en wat zien jullie er goed uit. Goede reis verder.
  5. Kinjo:
    22 april 2018
    Ziet er tof uit en gefeliciteerd!

Geniet dr van samen! Lekker van de glijbaan paar slangen in de nek.