Vietnam naar Laos

11 mei 2018 - Vientiane, Laos

Holla!

Ik heb zojuist geprobeerd te beschrijven hoe onze reis van Hanoi naar Vientiane(laos) eruitziet maar na 1 pagina bitchen (laos is erg moeilijk te bereiken vanuit Vietnam) dacht ik laat maar haha. Dus begin ik gewoon waar we gebleven waren en dat is Halong Bay!

Na 5 dagen rijstwijn drinken bij de vietnamese familie in Tam Coc was de rustige hotelkamer ook wel weer fijn, Halong bay bestaat uit een kleine 3000 rotsachtichtige eilandjes vrijwel allemaal onbewoond. Wij zaten op het vrij grote en toeristische Cat Ba waarvandaan we een boottocht hebben gedaan en heel wat kilometers hebben gewandeld inclusief een berg op van 1030 tredes door de jungle waarna we denk ik alle alcohol er wel weer uit hebben gezweet!

Na 5 dagen Halong zijn we doorgegaan naar Hanoi wat een verrassend leuke stad bleek te zijn als je het verkeer kunt overleven:-) de 3de dag in Hanoi ging de temperatuur richting de 36gr wat in de stad echt bloedheet is vergeleken met 36gr aan de kust dus besloten we naar het waterpretpark; de bios en de shoppingmall te gaan ipv het gebruikelijke stadwandelen wat we meestal doen. Nou het waterpark was operationeel hoor, was wel 50 man personeel maar naast ons 2en nog 6 andere gasten heel apart en heeeel chill want nergens wachten bij glijbanen ofzo!, Toen savonds naar de bios waar ik nu een kleine beschrijving van ga geven omdat dat echt bizar was; we wouden wat te snaaien bij de film maar durfden de oude gebitsloze mevrouw achter de kassa niet wakker te maken, toch maar gedaan en die was daar dus niet blij mee en dat hebben we geweten haha, vervolgens wachten bij de ingang van de zaal waar het me opviel dat de binnenkant van de zaaldeuren letterlijk waren weggevreten waarna we wel konden vaststellen dat er wat 'ongedierte' zou zijn! O jah misschien nuttig om te vermelden dat we de enige 2 klanten in het gebouw waren op dat moment, dus toen we in de zaal zaten met onze voeten van de vloer omdat Nadi daadwerkelijk meteen ratten zag lopen en er een grote groep 'iederekeerdatchrisevansinbeeldkomtgaikgillenmeisjes' binnenkwam was de ervaring compleet haha.

Ondertussen zijn we aangekomen in Vientiane na een busreis van 17 uur!! Ter vergelijking de vlucht van Duitsland naar Bangkok was 10 uur over een afstand van duizenden kilometers en het stuk van Vinh naar Vientiane maar 400 km...

Vanochtend hebben we onze reisplannen voor de komende maanden enigszins aangepast ivm visagedoe regelen voor Thailand waar we echt geen zin in hadden, we gaan nu eerst 3 weken laos doen, daarna tm eind augustus de tijd verdelen over Thailand en Maleisië(yeahh) en dan vanaf daar vliegen naar Bali om onze vrienden en Koen Tempelman;-p te meeten!

nu eerst de rest van de dag croisants en espresso (oude franse kolonie) bij het zwembad want wat een zwaar leven zeg!;-) byby

1. Marion:
    11 mei 2018
    Hehe mooie ervaringen weer! Geen (water)ratten in het waterpark:)? Hier ook net croissant op op schiphol, wij gaan er ook even tussenuit, alleen zal t daar geen 36gr zijn haha. Veel plezier weer komende tijd!
  2. Sigrid de Vries:
    11 mei 2018
    Nadi en gillen😝 say no more! Goed verhaal😚
  3. Geri Hoksbergen:
    23 mei 2018
    Zagen we daar stiekem weer een geadopteerde Sammie om de hoek komen?h
  4. Nadi:
    23 mei 2018
    @ pa en ma: ja hoezo? We hadden in Luang Prabang ook een leuke huiskat die wel mee wou. We nemen heel veel vriendjes voor Sam mee 😜